Při bezlepkové dietě nelze jíst vše, přesto ani taková snídaně nemusí být nudná

Lidé, kteří mají intoleranci na lepek, možná budou tápat v tom, co si dát ke snídani. Obyčejní lidé si mohou dát čerstvý rohlík nebo chléb, ale ti, kteří nemohou lepek, takovou možnost nemají. Existují ale jiné alternativy, které můžete vyzkoušet. Co si můžete dát ke snídani, abyste neohrožovali své zdraví?

Bezlepková dieta se prodraží, ale budete zdraví

Není to móda, lidé si bohužel nevybírají, na co budou alergičtí nebo co si mohou dovolit jíst. Bezlepková dieta se bohužel může prodražit, v některých menších městech nebo vesnicích takové potraviny ani nenajdete a budete muset zajet jinam. Potraviny bez lepku jsou o něco dražší než normální, lidé jsou navíc omezeni množstvím.

Čtěte také:  Díky oblíbenému koření omládnete o několik let. Vrásky ani šediny si na vás nepřijdou

Vymýšlet musí nové a nové recepty. Mnozí navíc ani netuší, že jsou nemocní a lepek jim vadí. Po konzumaci potravin, které lepek obsahují, se mohou objevit problémy s trávením. Ve střevech totiž lepek způsobí zánět, kvůli kterému se do těla neodstanou živiny, které potřebuje. Jak se ale vyrovnat s tím, že budete muset kupovat bezlepkové potraviny?

Zdroj obrázku: Freepik

Bezlepkovou dietou život nekončí, naopak si rozšíříte obzory

Není snadné z jídelníčku vyřadit potraviny, na které jste byli zvyklí několik let. Lepek je protein, který se nachází v ječmeni, žitu nebo pšenici. Proto musíte zapomenout i na obyčejný chléb, který jste si možná často dávali ke snídani. V obchodech už ale najdete spoustu „náhradních“ produktů, které vám budou klasický chléb nebo jiné pečivo dost připomínat. Najdete už také sušenky nebo těstoviny.

Čtěte také:  Výborná večeře lze vykouzlit i z pár brambor a rajčat. Tento recept zvládne opravdu každý

Bezlepkové potraviny poznáte snadno – budou označené kláskem, který bude přeškrtnutý. Spousta obchodů už má také zvláštní sekci pro bezlepkové potraviny. Pšeničnou mouku lze nahradit jinými druhy. Pokud jste milovníky pečení, nemusíte se tohoto koníčku vzdávat. Můžete využít například rýžovou nebo pohankovou mouku, kterou koupíte ve zdravých potravinách.

Zdroj: https://www.stanfordchildrens.org/en/service/celiac-disease/gluten-free-breakfast