Metabolismus pomohou zrychlit i malé změny během dne. Tyto triky jsou jednoduché a fungují

Metabolismus se postupně s věkem zpomaluje, což je přirozený proces, který může vést k nárůstu hmotnosti nebo těžkostem při hubnutí. Základem pro zrychlení metabolismu pak není pouze změna jídelníčku se zařazením dostatku ovoce a zeleniny, ale i dostatečný spánkový režim. Nepůjde to ani bez pohybu, který je pro zrychlení látkové výměny nezbytný. Jak ještě zrychlit metabolismus, aby neletěla váha vzhůru a naopak ručička na váze šla opačným směrem?

1.     Voda s citronem nebo lněným semínkem na lačno

Jak nastartovat trávení hned po ránu? Stačí si připravit sklenici teplejší vody s čerstvě vymačkaným citronem, který pomůže odkyselit organismus a harmonizovat peristaltiku střev. Pro odstranění toxinů ze střev lze vypít vodu ze lněných semínek. Příprava je snadná, zalije se horkou vodou lžička lněných semínek a směs se vypije za tepla ještě před snídaní. 

Čtěte také:  Začněte hubnout ještě dnes. Díky dobře nastavenému jídelníčku si udržíte nižší váhu natrvalo

2.     Snídaně nastartuje den

Hlad způsobuje letargii a protivnou náladu, protože klesá hladina cukru v krvi. Do 30 minut po probuzení je proto dobré den zahájit řádnou snídaní s dostatkem cukrů i vlákniny, vhodná je ovesná kaše se sušenými meruňkami nebo malinami a drcenými ořechy. Přidání skořice napomůže lepšímu trávení. Doporučují se také míchaná vajíčka s rajčaty nebo listovou zeleninou a celozrnné pečivo, tato kombinace dodá tělu bílkoviny i vlákninu na celý den.

Zdroj obrázku: Freepik

3.     Katechiny v zeleném čaji usnadní hubnutí

Dalším povzbuzením pro těžkopádný metabolismus může být zelený čaj, který obsahuje antioxidanty, kofein a katechiny, kdy se doporučuje pít asi tři šálky denně.

Čtěte také:  Dieta pomocí vývarů nabírá na popularitě. Umožní nejen zhubnout, tělu také prospěje

4.     Jablko před jídlem

Neméně účinné je obyčejné jablko, které obsahuje málo kalorií a má nízký glykemický index. Jablko dodá potřebnou vlákninu pro zlepšení trávení. Ideálně se konzumuje na lačno nebo hodinu před hlavním jídlem. Jablko sníží pocit hladu díky obsaženému pektinu, který nabyde na objemu po snědení.  

Zdroj: https://www.healthline.com/health/how-to-reset-metabolism