Mýty o zázračném účinku banánů při hubnutí. Pomáhají, ale tak jednoduché to není

Banány jsou zdravým doplňkem vyvážené stravy, protože poskytují řadu životně důležitých živin a jsou dobrým zdrojem vlákniny. Ačkoli konzumace banánů nemůže přímo vést k hubnutí, některé vlastnosti tohoto ovoce mohou pomoci člověku snížit nadýmání, kontrolovat chuť k jídlu a nahradit zpracované cukry.

Zdroj obrázku: Pixabay.com

Jsou banány dobré pro hubnutí?

Banány jsou vynikajícím zdrojem vlákniny. Střední banán jí obsahuje 3,07 g vlákniny a doporučený denní příjem pro dospělé je 25 g. Výzkumy ukazují, že existuje souvislost mezi vyšším příjmem vlákniny a nižší tělesnou hmotností. Tato živina může také pomoci snížit a stabilizovat hladinu cukru v krvi. Vláknina pomáhá udržovat déle pocit sytosti, díky kterému se přirozeně sníží počet následně přijatých kalorií. Může také pomoci snížit hladinu cholesterolu a riziko srdečních onemocnění. Nezralé zelené banány obsahují odolný škrob, který nezvyšuje hladinu cukru v krvi a stimuluje růst dobrých bakterií ve střevě. Tento škrob pomáhá také zlepšit citlivost na inzulín.

Čtěte také:  Vitamin C je důležité konzumovat hlavně v zimě, máme pro vás hned několik dobrých důvodů
Zdroj obrázku: Pixabay.com

Další výhody

Banány obsahují spoustu živin, které jsou pro lidské tělo důležité: 

  • Draslík – Střední banán pokryje přibližně 12 % doporučeného denního příjmu draslíku. Pomáhá regulaci sodíku v těle, je životně důležitý pro zdraví ledvin a může snížit riziko ledvinových kamenů.
  • Hořčík – Střední banán obsahuje asi 8 % jeho doporučeného denního příjmu. Je nezbytný pro výrobu energie, funkci nervového systému, regulaci krevního tlaku a hladiny cukru v krvi.
  • Energie – Banány jsou také skvělým zdrojem energie při cvičení. Konzumace zralého banánu během cvičení má podobný vliv na vytrvalost jako sacharidový nápoj.

I když banány neovlivňují hubnutí, jejich konzumace nepřímo vede k úpravě tělesné hmotnosti. Je tomu tak díky vysokému obsahu vlákniny a škrobu obsaženému v nezralých banánech, které pomáhají prodloužit pocit sytosti. Banány jsou zdraví prospěšné, ale vždy by měly být konzumovány s mírou.