Prášky na spaní jsou zbytečné, dobře usnout pomůže lehká a zdravá večeře

Všichni z nás už jistě dobře víme, že strava má klíčový vliv na naši pohodu. Má také vliv na kvalitu spánku, a tedy na úroveň našeho odpočinku, což zase ovlivňuje naši koncentraci a celkovou kvalitu života.

Více sacharidů a méně bílkovin

Ve stravě, která nám má pomoci bojovat proti nespavosti, je jedním z klíčových prvků jíst jídla před spaním bohatá na sacharidy s nízkým glykemickým indexem a s nižším obsahem bílkovin. Proto je třeba v první řadě vyloučit takové výrobky, jako je bílý chléb, brambory, sladkosti, těstoviny – tyto mají vysoký glykemický index, což způsobuje prudký nárůst hladiny cukru v krvi a v důsledku toho problémy s usínáním.

Při konzumaci večerního jídla je lepší se vyhnout výrobkům, které mají vysoký obsah bílkovin, jako je drůbež, ryby a červené maso. Příliš mnoho bílkovin může také způsobit, že naše tělo se zaměří hlavně na jeho trávení v noci a ne na regeneraci. Zdravá večeře zlepšuje kvalitu spánku, měla by se skládat z velké porce zeleniny, porce bílkovin a sacharidů s nízkým glykemickým indexem.

Zdroj obrázku: Freepik

Alkohol a vliv na spánek

Zelenina je vynikajícím zdrojem vitamínů a minerálů, takže večeře založená na nich nám poskytne velkou část energie na další den. Omega-3 kyseliny zase zlepšují fungování mozku, na kterém závisí dobrý spánek. Dobrou volbou budou proto lehké saláty s přídavkem lněného oleje, plátek tmavého chleba s tvarohem a zeleninou nebo kaše s přírodním jogurtem a ořechy, které také zlepšují fungování nervového systému.

Dalším mimořádně důležitým aspektem v souvislosti s vlivem konzumovaných výrobků na kvalitu spánku je i alkohol. Má vliv na úroveň našeho odpočinku. I když teoreticky alkohol usnadňuje usínání, bohužel zasahuje do spánku. Po konzumaci tělo ztrácí energii k jeho trávení a navíc narušuje hlubší fáze spánku. Kvůli tomu se ráno probouzíme unavení, často i s bolestí hlavy.

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/9-foods-to-help-you-sleep