Riziko trombózy lze snížit jednoduše tím, co si každý den dopřejeme k jídlu

Je všeobecně známo, že bychom každý den měli konzumovat potraviny různých kategorii. Každý den by neměly v našem jídelníčku chybět ovoce, zelenina a mléčné potraviny. Právě ovoce a zelenina jsou těmi důležitými potravinami, které nám dodají potřebné množství vitaminů, ale kromě toho bychom měli zvolit takové druhy, které mají ve své vlastnosti ředění krve. Právě takové potraviny působí jako prevence vzniku nepříjemné trombózy. O jaké potraviny se jedná?

Zdroj obrázku: Freepik

Ovoce a zelenina jako prevence proti trombóze

Na začátek je třeba zdůraznit, že je potřeba vypít každý den dostatečné množství vody. Dospělý člověk by měl vypít alespoň 1,5 litru vody, to je velmi důležité pro správné proudění krve bez krevních sraženin. Pak můžete vsadit na potraviny, jako je z ovoce a zeleniny červené zelí, lilek, ananas, švestky, třešně, hroznové víno, česnek, borůvky, mrkev, červená řepa, rajčata, červená paprika, jablka a okurka, ať už hadovka, nebo nakládačka. Nejlepší je konzumovat ovoce i zeleninu v syrovém stavu, neboť jedině tak vám předá nejvíce vitaminů, antioxidantů a přírodních látek pro ředění krve.

Zdroj obrázku: Freepik

Další potraviny vhodné pro snížení rizika trombózy

Velmi vhodné jsou i další potraviny, zejména kysané mléčné výrobky v čele s kefírem, skvěle přínosná bude také hnědá rýže, celozrnné těstoviny, mořské i sladkovodní ryby, bylinky, které si běžně vypěstujete na zahradě (oregano, rozmarýn, saturejka, petržel), z koření je velmi užitečné kari, jinak vyzkoušejte také sýry, slunečnicová semínka a různé druhy ořechů. Ráno si místo kávy uvařte ovocný čaj, dejte si alespoň malou snídani, nejlépe jogurt či sladkou kaši s ovocem. Zeleninu nechte spíše na odpoledne a uvidíte, že v kombinaci s ostatními vhodnými potravinami bude vaše prevence proti trombóze účinná. Nezapomeňte jíst alespoň pětkrát denně a snažte se konzumovat zejména výše uvedené potraviny.

Zdroj: https://www.webmd.com/dvt/foods-help-prevent-dvt