Váha prozradí mnoho, je ale nutné umět ji správně používat. Jedině pak řekne pravdu

Osobní váha je součástí téměř každé domácnosti. Víte ale, jak ji správně používat? Není nejlepší si na ni stoupat každý den, ani určité denní hodiny nejsou k vážení vhodné. Časté vážení může být příznakem poruchy příjmu potravy, na druhou stranu vyhýbání se vážení může vést k obezitě, která má mnoho negativních zdravotních důsledků.

Není nutné vážit se každý den

Pokud držíte dietu, važte se jednou týdně ve stejný den. Každodenní vážení totiž bývá zkreslené, jelikož každodenní výkyvy vody v organismu mají na hmotnost vliv. Většina diet, které umožňují zhubnout zdravým způsobem, je navržená tak, aby za týden člověk shodil asi půl kilogramu až jeden kilogram hmotnosti. Pokud dietu nedržíte, stačí se vážit jednou měsíčně.

Čtěte také:  Známá tiktokerka prozradila trik, díky kterému bude nádobí z myčky vždy dokonale suché

Je normální, že váha během dne kolísá. Ovlivňuje ji úroveň hydratace a zkonzumovaná jídla, fyzická aktivita, a dokonce i hormony. Tělesná hmotnost se může změnit až o 2 kilogramy denně, u žen před menstruací dokonce až o 3 kilogramy. Odborníci uvádějí, že nejpřesnějšího vážení dosáhnete ráno po použití toalety a před jídlem. Vaše tělo tak mělo v noci čas strávit a zpracovat vše, co jste během dne zkonzumovali.

Zdroj obrázku: Freepik

Dodržujte pravidelný čas vážení

Pokud z nějakého důvodu ranní vážení nestíháte, važte se před spaním po večeři. Každá následující kontrola hmotnosti pak ale musí proběhnout v tuto dobu, jinak bude výsledek zkreslený. Je také chybou stoupat si na váhu ihned po intenzivním tréninku, zvažte se raději den předem nebo den po něm. Ženy by se měly vyvarovat vážení několik dní před menstruací a během ní.

Čtěte také:  Vyčistit koberec není nadlidský úkol. Stačí vědět, po jakých prostředcích sáhnout

Pokud chcete, aby váha ukázala co nejpřesnější výsledek, važte se bez oblečení (například jen ve spodním prádle) a bez obuvi. Pokud se vážíte v oblečení, mějte vždy to stejné. Váhu položte na tvrdý a rovný povrch, například dlaždice. Rozhodně ji nepokládejte na koberec. Chodidla musí být na váze zcela položená a měli byste se narovnat v zádech.

Zdroj: https://www.seattletimes.com/seattle-news/health/how-to-use-a-scale-correctly/