Pravidelná konzumace ryb bezesporu prospívá lidskému zdraví. Ne všechny ryby jsou ale stejně přínosné

Podle odborníků na zdravou výživu by měla být ryba zařazena do našeho jídelníčku minimálně jednou týdně. Než ale v supermarketu sáhnete po první mražené rybě, která vám padne do oka, zjistěte si důležité informace, které mohou mít vliv na vaše zdraví. Nejvhodnější jsou samozřejmě ryby čerstvé, což omezuje možnost výběru pouze na ty sladkovodní. Pokud si chceme pochutnat na výborné mořské rybě, je důležité vědět, jakým způsobem byla zamražena. Na co si dát pozor?

Zdroj obrázku: Freepik

Dvakrát zmražená ryba není to pravé ořechové

Existují tři způsoby mražení ryb. Prvním a nejefektivnějším je mražení okamžitě po výlovu přímo na rybářské lodi. Pokud nedojde při transportu nebo selháním lidského faktoru v prodeji k rozmražení, bude po rozmražení opět jako čerstvě ulovená. Dalším způsobem je mražení na pevnině. Ryby se po výlovu převezou do přístavu, kde se zpracují a zamrazí. Stále se může jednat o kvalitní potravinu, nesmí však nastat dlouhá prodleva mezi výlovem a zmražením, proto je potřeba takto mražené ryby nakupovat pouze u ověřeného prodejce. Nejhorším způsobem je dvojité mražení. Ryby jsou zmraženy na moři a odvezeny na pevninu, kde se rozmrazí a zpracují (vykuchají). Poté jsou znovu zmraženy a míří do obchodů. Takto dochází k narušení buněčné membrány rybího masa a dalším znehodnocením.

Zdroj obrázku: Freepik

Po výběru správné ryby potěšíte svůj organismus

Pokud se vám podařilo najít osvědčeného dodavatele kvalitních ryb, není na co čekat. Pusťte se do nich a dodejte tak svému organismu omega-3 mastné kyseliny a antioxidanty, díky kterým ochráníte neurony před degenerativními onemocněními. Dále si pravidelnou konzumací ryb zajistíte lepší paměť, koncentraci a snížíte riziko cévní mozkové příhody. Dobrou chuť!

Zdroj: https://www.healthline.com/nutrition/11-health-benefits-of-fish